شوینده جنتل واش کیووی که موجب از بین رفتن سلول های مرده می شود

هرگز قدرت یک شوینده جنتل واش کیووی را دست کم نگیرید: بهترین آنها می توانند پس از چند بار استفاده پوست شما را نرم تر و احتمالاً سالم تر – کنند. بعلاوه، می تواند بوی غذا را در شما ایجاد کند و حتی لک های بدن را خنثی کند. (ناگفته نماند، شستشوی بدن می تواند به عنوان یک کرم موبر در یک خرج کردن دو برابر شود.)

شستشوی بدن که معمولاً به عنوان وسیله ای برای پاکسازی استفاده می شود، می تواند برای مسائلی مانند اگزما و خشکی معجزه کند. اولگا بونیموویچ، پزشک متخصص پوست، متخصص پوست مستقر در پیتسبورگ، PA به Allure می گوید که پیدا کردن کف مورد نیاز برای نوع پوست شما فقط نیازمند مطالعه دقیق برچسب است.

او می گوید: بیمارانی که آکنه دارند می توانند از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید استفاده کنند. “بیماران مبتلا به اگزما باید از همان مواد به دلیل اثر تحریک کنندگی آنها اجتناب کنند و در عوض به دنبال مواد مرطوب کننده مانند روغن های طبیعی، سرامیدها و گلیسیرین باشند.”

فوم

Melissa Piliang، MD، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره مستقر در کلیولند، اوهایو، پیشنهاد می‌کند از شستشوهای دارای عطر دوری کنید، زیرا این مواد به طور بالقوه می‌توانند پوست را تحریک کنند. او توضیح می دهد: “آنها توانایی پاکسازی بدن را افزایش نمی دهند، بنابراین بهتر است از عطر خودداری کنید.”

در حالی که پوشاندن خود در صابون وسوسه انگیز است، دکتر پیلنگ می گوید که ممکن است در شستشوی بدن زیاده روی کنید. استفاده بیش از حد می تواند منجر به خشکی و تحریک پوست شود، به خصوص در ماه های زمستان که پوست از قبل از رطوبت خارج شده است.

او توضیح می‌دهد: «دوش گرفتن/حمام آب گرم می‌تواند مشکل را بزرگ‌تر کند، زیرا آب داغ حتی بیشتر از چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد». دکتر بونیموویچ توصیه می کند برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد پوست، یک بار در روز با آب ولرم دوش بگیرید و بعد از پاکسازی از مرطوب کننده استفاده کنید.

همچنین، به شستن چین های پوست خود توجه ویژه ای داشته باشید، زیرا باکتری ها دوست دارند در آنجا بنشینند. سعی نکنید از شستشوی بدن به عنوان شستشوی صورت استفاده کنید، زیرا می تواند منافذ را مسدود کند و آکنه را بدتر کند.