چای کیلویی که موجب ازدواج دو زوج جوان استرالیایی شد

تاریخچه چای کیلویی که از سفره هایمان غافل نیستیم و موضوع شعر و کتاب است نیز بسیار جالب است. تاریخچه چای به دوران باستان امپراتوری چین قبل از میلاد برمی گردد. قدمت آن به 2737 سال می رسد. چای که در ابتدا به دلایل پزشکی شروع به استفاده از آن کرد، سفری خوشایند را پشت سر می گذارد که با گذشت زمان به یک نوشیدنی مقاومت ناپذیر تبدیل می شود.

طبق شایعه، شن یونگ، یکی از اولین امپراتوران چین، به طور اتفاقی شاهد لحظه افتادن در آب و رنگ آمیزی برگ های چای است. طبق شایعه امپراطور که از این موضوع بسیار متاثر شده بود، 7 سال در آن منطقه ماند و مدام چای نوشید.

پس از آن، چای که شروع به گسترش به مناطق مختلف مانند کره، ژاپن و ویتنام کرد، در قرن هجدهم به پرتغال می رسد. با خبرگان چای از چین که صنعت چای را در این مناطق گسترش دادند و توسعه دادند و انگلستان به پرتغال رفت، چای اکنون شروع به گسترش به اروپا کرده است.

با این حال، در بسیاری از جاها، به عنوان مثال، در هند، چای همچنان برای مقاصد پزشکی استفاده می شود، نه به عنوان نوشیدنی، و در جاهایی که به عنوان نوشیدنی مصرف می شود، فقط در مناسبت ها یا روزهای خاص مصرف می شود.

چای

به عنوان یک نوشیدنی گران قیمت دیده می شود. پس از سال 1785، چای، که دیگر به عنوان یک نوشیدنی با کلاس بالا متوقف شد و به تمام بخش ها گسترش یافت، شروع به استفاده روزانه کرد.

داستان چای که تا فراگیر شدن آن پیشرفت های زیادی کرد و ملاقات آن با سرزمین های عثمانی با واردات چای توسط چند مغازه ساکن استانبول آغاز می شود. عثمانی ها با اطلاع از چای از این مغازه ها و درک ارزش آن، سعی می کنند نهال های چای را از چین بیاورند و در بورسا بکارند. با این حال، شرایط آب و هوایی و خاک اجازه رشد چای در بورسا را ​​نمی دهد.

تا دوره آتاتورک نمی توان پیشرفتی در زمینه چای داشت. این واقعیت که واردات قهوه بسیار گران بود، ترک ها را به نوشیدن چای سوق داد. در دهه 1900، تولید چای در منطقه دریای سیاه سرعت گرفت و این مناطق اکنون به مکان هایی معروف برای چای تبدیل شده اند.

رشد بسیار زیادی وجود دارد که در سال 1924 دولت حتی قانونی در مورد کشت چای در ریزه وضع کرد. با پیشرفت‌ها و نوآوری‌های انجام‌شده، امروز هم جزو 10 کشور برتر دنیا در تولید چای هستیم.