تجویز آویشن شیرازی برای لاغری توسط پزشک متخصص

منشا آویشن شیرازی برای لاغری  قبل از میلاد است. قدمت آن به 3000 می رسد. اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه آویشن برای مصارف مختلف در مصر و سومری ها استفاده می شده است.

مصریان معتقد بودند که بوی آویشن ارواح خبیثه را دفع می کند و از آویشن در این راه استفاده می کردند. مطالعات دانشمندان امروزه ثابت می کند که آویشن برای سلامتی انسان بسیار مفید است.
در یک مطالعه با 125 نوزاد، روغن دانه آویشن شیرازی برای لاغری قولنج را در 65 درصد از نوزادان از بین برد.کولیک یا قولنج اصطلاحی است که به زمانی اطلاق می شود که کودکان خردسال چندین ساعت در روز گریه می کنند یا در حالت پریشانی هستند. علل ناشناخته است، اما به طور گسترده اعتقاد بر این است که گرفتگی معده و سایر مشکلات گوارشی نقش کلیدی دارند.

آویشن

متاآنالیز 17 مطالعه و بررسی 14 کارآزمایی بالینی مکمل‌ها برای اختلالات روده به این نتیجه رسیدند که آویشن (به عنوان روغن، چای یا یک ترکیب گیاهی) در درمان نوزادان مبتلا به قولنج نوزادی مؤثر است.

رشد موهای ناخواسته در زنان، گاهی اوقات، زنان با چرخه های قاعدگی منظم و سطوح طبیعی هورمون های مردانه می توانند رشد موهای ناخواسته را تجربه کنند، وضعیتی که به عنوان هیرسوتیسم شناخته می شود (به عنوان مثال، رشد نامناسب موهای صورت).

در حالی که علل زمینه‌ای هنوز مشخص نیست، آویشن پتانسیلی در معکوس کردن این وضعیت ناراحت‌کننده نشان داده است.

برای مثال، ژل‌ها و کرم‌های آویشن که مستقیماً روی نواحی آسیب‌دیده پوست اعمال می‌شوند، رشد مو و ضخامت مو را در یک DB-RCT از ۴۴ زن و در مطالعه دیگری روی ۳۸ زن کاهش دادند.

با این حال، برای اثبات مفید بودن آویشن برای این بیماری، آزمایش‌های بزرگ‌تر و با طراحی خوب مورد نیاز است.در یک DB-RCT از 60 زن یائسه، آویشن بهبود چشمگیری در درمان اضطراب و افسردگی را نشان داد. مطالعات انسانی بیشتری با حجم نمونه بزرگتر مورد نیاز است تا تأیید شود که آیا آویشن تأثیر واقعی بر این شرایط دارد یا خیر.