کشف ساعت کوارتز اصل زنانه ای با روکش طلا متعلق به ۳۰۰ سال پیش در سواحل مدیترانه

این پوشش محافظ روی صفحه ساعت کوارتز اصل زنانه است. برندهای لوکس عمدتاً از کریستال های شفاف یاقوت کبود استفاده می کنند، اما کریستال های معدنی نیز در بازار وجود دارد.

کریستال های یاقوت کبود (گاهی اوقات نیز به عنوان قاب های شفاف برای مشاهده حرکت عمل می کنند) یاقوت کبود طبیعی نیستند، بلکه ساخته دست بشر هستند. بسیاری از برندها برای پوشاندن کریستال های یاقوت کبود خود با درمان های ضد انعکاس (ضد تابش خیره کننده) زمان و مراقبت بیشتری صرف می کنند.

گاهی اوقات (به طور نادرست) به عنوان “ساقه” نیز نامیده می شود، تاج برآمدگی در ساعت 3:00 روی قاب است که امکان تنظیم عملکرد ساعت را فراهم می کند.

دارای یک ساقه بلند است که از قسمت بیرونی تا قسمت داخلی ساعت می رسد و قسمت ظریفی است. برخی از ساعت‌ها دارای روکش‌های Screw-Down هستند (به این معنی که برای تنظیم ساعت باید پیچ ​​و باز شوند) تا مقاومت بیشتری در برابر آب داشته باشند.

ساعت

استفاده از اصطلاح “بند” نادرست و ابتدایی است. برندهای برتر ساعت مفتخرند که برخی از مجلل ترین بند های چرمی موجود در بازار را ایجاد می کنند.

آنها را باید بند چرمی نامید (و باید بدانید از چه موادی ساخته شده اند). به “بند” های فلزی دستبند می گویند. اکثر تسمه‌ها و دستبندها یکی از دو نوع بسته دارند: سگک‌های زبانه‌ای (یا سنجاقی) (با سوراخ‌هایی در یک طرف بند و سنجاقی که در طرف دیگر از میان آنها قرار می‌گیرد) یا گیره‌های تاشو ایمن که در آن دو طرف روی هم جمع می‌شوند. و با هم کلیک کنید.

اینها گاهی اوقات به عنوان گیره های استقرار (deployant) نیز شناخته می شوند. تسمه های ناتو نیز وجود دارد، اما این یک داستان کاملا متفاوت است (به زودی). حرکت ساعت مکانیکی با دست یا باد دستی حرکتی است که در آن صاحب ساعت باید حرکت را با دستان خود بچرخاند.