کاربرد کاشی شیشه ای در صنعت رنگسازی ترکیه

دو نوع خاص از کاشی و سرامیک برای استفاده در فضای باز وجود دارد. کاشی شیشه ای دارای تخلخل بسیار کم هستند که باعث می‌شود آنها قوی و مقاوم در برابر لکه باشند. کاشی های غیر قابل نفوذ یا چینی در دماهای بسیار بالا پخته می شوند و آنها را بسیار متراکم می کند.

کاشی‌های سرامیکی چینی مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند تا شکستگی را به حداقل برسانند. کاشی‌های سرامیکی شیشه‌ای و چینی می‌توانند در برابر شرایط انجماد و ذوب کاربردهای فضای باز مقاومت کنند.

سایر انواع خاص شامل کاشی های سرامیکی از قبل دوغاب شده است که از طرف سازندگان در ورق های بزرگ و از پیش مونتاژ شده برای نصب سریع تهیه می شود. کاشی های سرامیکی کاشی های نازک و مسطحی هستند که معمولاً با لبه های اریب شکل می گیرند.

کاشی

آنها برای پوشش یا پوشش یک سطح استفاده می شوند و ممکن است مقاومت در برابر خوردگی، حفاظت حرارتی، مقاومت در برابر سایش و/یا تزئین سطح را فراهم کنند.

کاشی‌های سرامیکی در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند. آنها را روی سطحی مانند کف زیرین با ملات محکم می کنند. فضاهای بین کاشی ها با دوغاب پر شده است. در کاربردهای کف سازی، از اسپیسرهای پلاستیکی متقاطع برای جداسازی کاشی ها قبل از تزریق استفاده می شود.

پس از پرس به شکل کاشی شکل گرفته بیسکو می گویند. کاشی های بیسکو خشک می شوند تا رطوبت باقیمانده از بین برود. برخی از کاشی‌های سرامیکی بدون لعاب باقی می‌مانند، اما بیشتر آنها با استفاده از یک ماده شیشه‌ای لعاب‌دهی می‌شوند که حاوی ترکیبی از رنگدانه‌ها است که به کاشی‌های سرامیکی ویژگی‌های رنگ و سطح آن‌ها را می‌دهد. کاشی‌های سرامیکی لعاب‌دار در کوره‌های تونلی یا کوره‌های غلتکی در دمای تقریبی 2000 درجه فارنهایت پخته می‌شوند و لعاب را به‌طور دائم به سطح کاشی می‌آمیزند.