پیرزنی با خوردن سیر ترشی همدان سکته کرد

سیر ترشی همدان پخته شده در سرکه: 150 گرم سیر کامل. 1/2 لیتر آب. 1 قاشق غذاخوری نمک
آماده سازی: همه مواد را روی آتش می گذاریم و می گذاریم به جوش بیاید. سیر را به مدت 3 یا 4 دقیقه بپزید. (بسته به بزرگ یا کوچکتر بودن آنها) و آب پخت را دور بریزید. بگذارید سرد شوند و در ماریناد نگه دارید.

بعد از 40 ساعت می توان آنها را مصرف کرد اما در طول روز طعم آنها را به دست می آورد و می توان آنها را برای چند هفته در ماریناد در یخچال نگهداری کرد.

300 گرم سیر پوست کنده و کامل. برگ بو، آویشن، 2 حبه، 1 لیوان سرکه ملایم (150 میلی لیتر) و به همان مقدار آب، دانه فلفل، 1 قاشق چایخوری نمک و یک قاشق چایخوری شکر، جعفری خرد شده.

ترشی

آماده سازی: سیر را به مدت 3 دقیقه در آب بجوشانید. آنها را بیرون می آوریم، تازه می کنیم و رزرو می کنیم. تمام مواد ماریناد را روی آتش می گذاریم و وقتی جوش آمد سیر پخته شده را اضافه می کنیم. بعد از یک دقیقه از روی حرارت بردارید و بگذارید همه چیز با هم خنک شود.

آن را در ظرف دربسته نگهداری می کنیم و قبل از مصرف چند روز استراحت می دهیم. مدت زیادی به این صورت نگهداری می شوند، اما می توانید آنها را در شیشه های استریل شده قرار دهید و به مدت 15 یا 20 دقیقه در بن ماری بپزید تا نگهداری شوند.

با این دستور سیر ترشی می توانید سبزیجات دیگر، گل کلم، هویج خرد شده، پیاز فرانسوی را نیز درست کنید… هم در دستور اول و هم در دستور دوم فقط باید سبزیجاتی را که می چینید با سیر کنار هم قرار دهید و مراحل پخت را دنبال کنید. پیچیدگی.

سیر در سرکه در سالادها برای افزودن به گاسپاچو یا دستور العمل سبزیجات خوشمزه است. می توانید آنها را ماه ها در یخچال نگهداری کنید.