پسته خشک تازه که به عنوان شیربها به خانواده عروس تقدیم شد

مصرف پسته خشک تازه برای زیبایی پوست و سلامت پوست نیز مهم است، زیرا پسته با اسیدهای چرب اشباع موجود در آن پوست را مرطوب می کند و خشکی پوست را تا حد زیادی از بین می برد.

این روغن که در پوسته آن به وفور وجود دارد، می تواند به عنوان روغن ماساژ برای مرطوب کردن، احیا و پاکسازی پوست نیز استفاده شود. ویتامین E موجود در آن به داشتن پوستی زیبا، سالم و جوان کمک می کند. از این نظر به عنوان یک آجیل ضد پیری شناخته می شود. پسته که از پوست در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند، در برابر بیماری های پوستی نیز محافظت می کند.

اگر روزانه مقدار مشخصی پسته را بطور منظم و مطلقاً بدون مصرف زیاد مصرف کنید، می توانید پوست بسیار نرم و ابریشمی تری داشته باشید.

ضمناً پسته به لطف اسیدهای چرب موجود در آن در هر زمانی از روز بر درخشندگی پوست نیز تأثیر می گذارد. از مواجهه با آفتاب سوختگی روی پوست به خصوص در فصل تابستان نترسید، زیرا این آجیل خوشمزه از پوست در برابر آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی نیز محافظت می کند.

پسته

بنابراین، محافظت حمایتی در برابر آفتاب سوختگی و سرطان پوست ارائه می شود. پسته برای مو نیز بسیار مفید است. اگر می خواهید موهایتان سریعتر از حد معمول رشد کند، می توانید پسته مصرف کنید. علاوه بر این، پسته به تقویت مو و افزایش طول آن کمک می کند. پسته موها را مرطوب می کند، زیرا میزان روغن موجود در آن بسیار زیاد است و در عین حال انعطاف تارهای مو را افزایش می دهد.

علاوه بر این، بسیاری از مردم، به ویژه زنان، از شکاف یا دو شاخه شدن انتهای آنها شکایت دارند. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در پسته نیز به ترمیم انتهای مو کمک می کند. اگر از ریزش موی شدید در موهای خود رنج می برید، ممکن است کمبود بیوتین را تجربه کنید. خوشبختانه پسته حاوی مقدار زیادی بیوتین است. بنابراین، هم ریزش مو را تا حد زیادی کاهش می دهد و هم به رشد موها کمک می کند.