نخود شامی كه موجب افزايش قند خون مي شود

اگرچه آنها به عنوان یک نخود شامی گیاهی در نظر گرفته می شوند، در واقع میوه هستند زیرا حاوی دانه هایی هستند که از یک گل ایجاد شده اند.
نخود دانه نارس نخود خشک است که اغلب به آن نخود مزرعه می گویند. خشک شده ها برای بیش از 5000 سال خورده شده اند و در قرون وسطی یک غذای اصلی بوده اند. کشت های صحرایی آسان بود و بسیاری را از گرسنگی نجات داد.
سبزهای تازه تا قرن شانزدهم رایج نشدند. آنها دارای چنان پروتئین باکیفیتی هستند که بسیاری از پودرهای پروتئین تجاری شروع به استفاده از آن می کنند. این کار از عوارض جانبی احتمالی سویا یا محصولات لبنی جلوگیری می کند.

ببینید آیا پودر پروتئین شما سمی است ؟ نخود به طور گسترده ای به عنوان یکی از اولین محصولات غذایی که توسط انسان کشت شد شناخته می شود زیرا قدمت کشت آن به هزاران و هزاران سال قبل باز می گردد.
کانادا بزرگترین تولید کننده نخود در جهان است!

نخود

چگونه بخریم و بپزیم تا از 10 مزیت نخود برای سلامتی بهره مند شویم. آیا می دانستید که تنها حدود 5 درصد از نخودهای کشت شده به صورت تازه فروخته می شود؟ بقیه یا به صورت منجمد یا کنسرو فروخته می شوند.

منجمدها رنگ و بافت خود را به خوبی حفظ می کنند و محتوای غذایی آن بهتر از نخود های کنسرو شده ذخیره می شود اما البته تازه ها حتی بهتر هستند.

نخود خشک (با 16 گرم پروتئین در هر فنجان) تقریباً دو برابر نخود و شش برابر پروتئین نخود است. نخود کنسرو شده و منجمد به دلیل روش های فرآوری، مقدار قابل توجهی سدیم (از 300 تا 600 میلی گرم در فنجان) دارند. بنابراین، مطمئن شوید که آنها را قبل از استفاده به خوبی آبکشی کرده اید یا بهتر است.
هنگام خرید منجمد، معمولاً مارک های “ریزه کوچک” کمتر نشاسته ای و طعم دارتر و شیرین تر هستند. من شخصا همیشه اینها را انتخاب می کنم.