مطالعه ی مالکیت کفش های پلاستیکی باز

این مطالعه با هدف اندازه‌گیری میزان استفاده از کفش‌های محافظ در میان کودکان روستایی در سن مدرسه در منطقه Wolaita با استفاده از یک شاخص ترکیبی از شاخص‌های زمینه‌محور انجام شد.

تلاش‌هایی برای اندازه‌گیری کفش چرم زنانه اسپرت سیستماتیک مفاهیمی مانند وضعیت اجتماعی-اقتصادی و کفایت مالکیت کفش و بررسی ارتباط آنها با استفاده محافظتی از کفش انجام شد.

بر اساس نمرات شاخص ثروت، نسبت خانوارهایی که در پایین‌ترین رده‌های وضعیت اجتماعی، اقتصادی قرار می‌گیرند 19 درصد بود، در حالی که تنها 3.3 درصد از خانوارها به بالاترین وضعیت اجتماعی، اقتصادی تعلق داشتند.

این ممکن است تعجب آور نباشد زیرا خانواده های مبتلا به پودوکونیوز با بار مضاعفی روبرو هستند که از فعالیت های اقتصادی و اجتماعی جلوگیری می کنند و تحت تأثیر هزینه های درمان قرار می گیرند.

مطالعات همچنین کفش مردانه چرم طبیعی اثرات تضعیف کننده انگ مرتبط با پودوکونیوز را بر رفاه اجتماعی، اقتصادی افراد مبتلا و خانواده های آنها نشان داده اند.

تقریباً همه کودکان شرکت کننده در این مطالعه، مالکیت نوعی کفش را گزارش کردند.

این نشان دهنده تغییر مثبت در سبک زندگی مردم روستایی در اتیوپی است، جایی که سنت پابرهنه برای مدت طولانی حاکم بوده است.

با این وجود، کفش اسپرت ساق دار انواع و تعداد جفت کفش های کودکان روستایی بسیار محدود است و به طور متوسط ​​تنها دو جفت کفش در اختیار آنهاست.

رایج‌ترین نوع کفش‌های متعلق به کودکان، کفش‌های پلاستیکی باز بود، برخلاف اعضای بزرگسال جمعیت روستایی در مکان‌هایی که به‌خاطر آندمیک پودوکونیوز در اتیوپی شناخته می‌شوند.

به عنوان مثال، مطالعه ای مالکیت کفش های پلاستیکی باز را در میان تنها 18 درصد از بزرگسالان مبتلا به پودوکونیوز و 29 درصد از بزرگسالان هرگز تحت تأثیر پودوکونیوز قرار نگرفته اند.

از سوی دیگر، مالکیت هر نوع کفش بسته برای کودکان در این مطالعه در مقایسه با بزرگسالان کمتر بود.

در یک مطالعه قبلی، حدود 60٪ از بزرگسالان گزارش کردند که دارای انواع کفش پلاستیکی، چرمی و بوم بسته هستند.

این نشان می‌دهد کفش اسپرت چراغ دار که بزرگسالان از نظر دسترسی به کفش‌های محافظ بیشتر از کودکان برخوردار هستند.

  • منابع:
    1. The extent of protective footwear use among school-age rural children
  • تبلیغات: 
    1. با کنسرو به جزیره مالدیو سفر کنید.
    2. کشمشی که باعث خشک شدن دریاچه ارومیه شد!
    3. کشف ماهی هایی که در کویر زنده می مانند!
    4. برای اولین بار توانسته اند قلب قورباغه را به میگو پیوند دهند!