قیمت انواع بذر سیب زمینی اصلاح شده

چرا قیمت انواع بذر سیب زمینی اصلاح شده با یکدیگر تفاوت دارد؟ آیا باز باروری این بذرها بر روی نرخ فروش آنها در بازار تاثیر گذار می باشد؟
از آنجا که در ایران گونه های مختلف سیب زمینی مانند سانته، آگریا، میلوا و … مورد توجه بوده و در مناطق مختلف کشور کشت می شود. از این رو وقتی شرکت ها بذرهای اصلاح شده آنها را تولید کرده و به بازار عرضه می دارند، نوع آن نیز برای کشاورزان مهم بوده و باید از سوی شرکت ها مشخص گردد.
بدون شک تقاضا برای گونه هایی که می توانند باروری بیشتری داشته باشند، همیشه بالاتر است. زیرا با بهره گیری از این بذرها می توان در طول یک فصل تولید بیشتری داشت.

قیمت بذر سیب زمینی اصلاح شده

وقتی بذر های سیب زمینی در شرکت ها به صورت کاملا اصلاح شده تولید شده و با قدرت باروری بالا به بازار عرضه می گردند، انتخاب برای کشاورزان آسان می کنند. زیرا می توانند با سرمایه گذاری بر روی بذر اصلاح شده سیب زمینی تولید بیشتری داشته و سود آوری بالاتری در پایان فصل برداشته عاید خود کنند.
ممکن است قیمت بذرهای اصلاح شده در مقایسه با بذرهای معمولی تر قدری بالاتر باشد، اما به دلیل آنکه برداشت محصول از آنها بیشتر خواهد بود، برای کشاورزان خرید و استفاده از آنها صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

انواع بذر سیب زمینی

همانطور که می دانید گونه های مختلفی از بذر سیب زمینی مانند آگریا، میلوا و … در ایران تولید شده و در اختیار مصرف کننده ها قرار می گیرد. بدون شک انواع بذر سیب زمینی با توجه به شرایط منطقه انتخاب شده و معمولا شرایطی مانند خاک، سرما، زودرس یا دیررس بودن و … مورد بررسی قرار می گیرد.
در نتیجه اغلب کشاورزان قبل از انتخاب بذر سیب زمینی با افراد متخصص و کاردان مشورت کرده و سپس بهترین بذر را در محل کشت خود بکار می گیرند.