قیر امولسیون در بورس امروز موجب افزایش 50 درصدی دلار در دو هفته شد 

امروز با قیر امولسیون در بورس امروز بیشتر آشنا خواهیم شد . آیا می دانستید که طبق داده های وزارت فواید عمومی، شبکه جاده ای اسپانیا حدود 165483 کیلومتر است؟ اگر همه آنها را کنار هم بگذاریم، می توانیم چهار بار دور زمین بچرخیم. اما آسفالت های آینده چگونه خواهد بود؟

این منطقه عظیم یک فرصت عالی برای نوآوری، به ویژه از نظر روسازی، به ویژه آسفالت، نشان می دهد. اگرچه امکان یافتن رسوبات طبیعی وجود دارد، اما عنصر اصلی در آسفالت ها و درزگیرها قیر است.

قیر که به عنوان قیر نیز شناخته می شود، یک مخلوط سیاه و سفید بسیار چسبناک از مواد آلی است که عمدتاً از هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای تشکیل شده است.

قیر

این ماده با داشتن پاسخ ویسکوالاستیک به عنوان تابعی از دما و پایداری شیمیایی مشخص می شود. هنگامی که از ایمنی جاده صحبت می کنیم، کسانی هستند که معتقدند لاستیک بهترین عنصر ایمنی است که وسایل نقلیه دارند، اما نباید بخش دیگری از آن را فراموش کنیم: چسبندگی و پایداری زمین و مواد تشکیل دهنده آن.

انواع قیر ها عبارتند از : مخلوط های قیری معمولی. قیر اصلاح شده با پلیمر. قیرهای اصلاح شده با گرد و غبار لاستیک. قیر ضد سوخت یا چند درجه. قیری مخلوط گرم معمولی. قیر ضد سوخت وقیر چند درجه.

برای دستیابی به کیفیت خوب محصول، تمرکز اصلی بر روی ویژگی‌های بایندر قیر است که می‌توان آن را با رئومتر اندازه‌گیری کرد. مراحل مختلف فرآوری و استفاده مستلزم قوام متفاوتی از قیر است. در مهندسی بزرگراه، مخلوط گرم آسفالت و بتن در دماهای مختلف تولید و همگن می شود.

کارخانه های آسفالت مورد استفاده برای فرآوری مداوم این مخلوط ها می توانند ثابت یا متحرک باشند، به این معنی که مخلوط باید قابل پمپاژ و ریختن باشد. در مرحله خنک‌سازی بعدی پس از اعمال، مخلوط به طور مداوم در جاده فشرده می‌شود.