روغن شتر مرغ حجم دهنده و جلوگیری از تاول زدن زخم دست

واکسیناسیون یکی از پایه‌های اصلی پیشگیری از آنفولانزا بوده است، به طوری که واکسیناسیون سالانه برای بزرگسالان و کودکان در معرض خطر توصیه می‌شود.

با این حال، واکسیناسیون با واکسن‌های آنفلوانزای فصلی اخیر، پاسخ آنتی‌بادی واکنش متقاطع کمی به ویروس آنفلوانزای همه‌گیر A/H1N1 2009 در هر گروه سنی در جمعیت‌های انسانی ایجاد کرد.

بر این اساس، اکثر مردم در برابر این پاتوژن جدید ایمنی پایینی داشتند، بنابراین منجر به گسترش جهانی عفونت و ایجاد یک به اصطلاح «همه‌گیری» شد.

یک روش مناسب برای تولید انبوه آنتی بادی ها با استفاده از روغن شتر مرغ حجم دهنده ایجاد شده است.

تخم مرغ پرندگان با کاربرد در تحقیقات، تشخیص و ایمونوتراپی منبع جذابی برای تولید غیرتهاجمی آنتی‌بادی‌ها است.

علاوه بر این، تولید آنتی بادی های پرندگان مزایای زیادی نسبت به آنتی بادی های پستانداران با توجه به ویژگی آنتی ژن ها، هزینه تولید و کاربرد آنها دارد.

روغن شتر مرغ حجم دهنده

. کلاس غالب ایمونوگلوبولین در پرندگان زرده ایمونوگلوبولین (IgY) است که از سرم به زرده برای ایجاد ایمنی غیرفعال به جنین منتقل می شود.

قد شترمرغ به 250 سانتی متر و وزن 160 کیلوگرم می رسد و طول عمر آنها تقریباً 60 سال است.

وزن تخم شترمرغ تقریباً 1.5 کیلوگرم است و 30 برابر بزرگتر از تخم مرغ است.

شترمرغ می تواند هر سال صد تخم بگذارد.

در هر تخم شترمرغ می توان حدود 2 تا 4 گرم IgY را خالص کرد.

بر این اساس، تقریباً 400 گرم IgY تنها از یک شترمرغ در طول یک سال به دست می آید و در آزمایشات تاثبیر فراوان آن مشاهده می شود.

بنابراین، تخم شترمرغ ممکن است منبع عالی آنتی بادی برای اهداف صنعتی باشد.

مطالعه حاضر نشان داد که مقدار زیادی آنتی‌بادی متقاطع و خنثی‌کننده به ویروس آنفولانزای همه‌گیر A/H1N1 توسط شترمرغ با استفاده از یک روش ساده و مقرون به صرفه شامل ایمن‌سازی با واکسن ویروسی آنفلوانزای فصلی تولید شد.

  • منابع:
    1. Ostrich produce cross-reactive neutralization antibodies