رب انار درجه یکی که با خوردن استرس و اضطراب از بین می رود

تا به امروز، هیچ نظر اضافی EFSA در مورد محصولات مشتق شده از انار و رب انار درجه یک و ادعاهای بهداشتی وجود ندارد.

بنابراین، موضع EFSA تغییر نکرده است، یعنی هیچ رابطه علت و معلولی به اندازه کافی ثابت شده بین مصرف محصولات مشتق شده از انار و سلامتی فراتر از تغذیه اولیه وجود ندارد.

هدف این مطالعه گردآوری و بحث انتقادی تمام مطالعات انسانی انجام شده تاکنون است که اثرات مفید محصولات اصلی مشتق شده از انار (PJ و PE) را فراتر از خواص تغذیه‌ای آنها ارزیابی کرده‌اند. پس از این ارزیابی انتقادی، یک نقشه راه ارائه خواهد شد، که ممکن است به ایجاد ارتباط علی بین مصرف محصول مشتق شده از انار و ارتقای سلامت کمک کند.

با توجه به معیارهای واجد شرایط بودن و انتخاب مطالعه، مطالعات انسانی محدود به آن‌هایی بود که تأثیر PJ و (یا) PE را بر نتایج تعریف‌شده، از جمله آنتی‌اکسیدان، متابولیک قلبی، سرطان، محافظت عصبی، عملکرد شناختی، التهاب، پری‌بیوتیک ، ظرفیت ورزش و غیره آزمایش می‌کردند. هیچ محدودیتی در مورد گروه و طراحی مطالعه انسانی اعمال نشد.

رب

در مقابل، مطالعات انسانی که در آن انار با سایر مکمل‌های غذایی ترکیب شده بود، حذف شدند. یک نمودار جریان با جزئیات انتخاب مطالعه در شکل 1 نشان داده شده است . در نهایت، 86 مطالعه انسانی معیارهای ورود را داشتند و در این مرور سیستماتیک گنجانده شدند.

قسمت خوراکی میوه حداقل 50 درصد میوه (40 درصد آریل و 10 درصد دانه) و بقیه پوست غیر خوراکی است.

پوست‌ها منبع فنولیک‌ها، مواد معدنی و پلی‌ساکاریدهای پیچیده هستند، در حالی که آریل‌ها، جدا از آب (85%)، حاوی قند، پکتین، اسیدهای آلی، فنولیک‌ها و فلاونوئیدها هستند که عمدتاً آنتوسیانین‌ها هستند.

دانه ها حاوی پروتئین ها، فیبرهای خام، ویتامین ها، مواد معدنی، پکتین، قندها، پلی فنل ها، ایزوفلاون ها هستند و روغنی که از آنها به دست می آید (12 تا 20%) با محتوای بالای اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه مانند اسیدهای لینولنیک و لینولئیک مشخص می شود. و همچنین سایر لیپیدها مانند اسید پانیکیک، اسید اولئیک، اسید استئاریک و اسید پالمیتیک.