ترکیب سیاه تراشیده شده از جیوه و گوگرد

متون Rasayana دو ترکیب محبوب کت چرم دخترانه کوتاه جیوه به نام‌های kajjali و rasasindūra را توصیف می‌کنند،خواص قوی جیوه با تراشیدن آن با گوگرد (گانداکا) تثبیت می شود، که میل ترکیبی طبیعی برای تشکیل یک ترکیب منحصر به فرد با جیوه از طریق فرآیند آسیاب کردن دارد.

این ترکیب سیاه تراشیده شده از جیوه و گوگرد «تصفیه شده» سولفید جیوه سیاه است که کجالی نام دارد، این یک ثبات ساختاری و عملکردی برای انواع داروهای ساخته شده از جیوه ایجاد می کند.

این ترکیب کجالی مواد پایه بسیاری از فرمول‌های جیوه نقره ای با چگالی 14 درمانی دیگر موجود در بازار را فراهم می‌کند، مانند Tribhuvan Kirti Rasa، Sutshekhar Rasa یا Lakshmivilas Rasa.

Rasasindūra نیز یک فرمول رایج است که با تصعید جیوه با گوگرد از طریق یک فرآیند گرمایش ساخته می شود، اما نتیجه آن به جای شکل سیاه، سولفید جیوه قرمز است.

Rasasindūra یک ترکیب جیوه ای سرویس آرکوپال آیورودا است که به طور درمانی برای “درد” (śūla)، “التهاب” (śotha)، “درماتوز” (kuṣṭha)، “سل” (rājayakṭma)، “تب های مزمن” (jīrhoṇavara’) استفاده می شود.

arśa)؛ آن را به عنوان “افرودیزیاک” (vṛṣya) نیز می شناسند، 6 Yogavāhi اصطلاح سانسکریت است که به ویژگی ماده ای اشاره دارد که توانایی پذیرش خواص ماده دیگری را دارد که در طول پردازش به آن متصل می شود.

Rasasindūra دارای چنین ویژگی های یوگاواهی ظرف کریستال است، زیرا جیوه فرآوری شده پایه آن است، بنابراین این توانایی را دارد که به سایر مواد گیاهی معدنی قدرت اضافه کند.

در نتیجه، مقدار کمتری از آن مواد برای فرمول مورد نیاز است، Rasasindūra یکی از کوپیپاکواراسایانا است، یک شکل دارویی قوی که در «بطری شیشه‌ای» یا کوپی تهیه می‌شود.

  • منابع:
    1. Preparing Red and Black Mercury Sulphide in an Ayurvedic Setting
  • تبلیغات: 
    1. کودکی که با کاشت بذر سیب زمینی پولدار شد!
    2. عرق کاسنی افراد را باهوش تر می کند!
    3. عصبانیت بایدن از اغتشاشات در ایران
    4. اولین پودر تهیه شده از محصولات سیاره مریخ