بذر سیب زمینی + قیمت خرید فروش

بذر سیب زمینی مرغوب ، محصولی با کیفیت عالی را ضمانت می کند که به دو صورت سنتی و مدرن قابل کشت می باشد. برخلاف قدیم ، امروزه از بذر سیب زمینی جهت تولید آن استفاده می شود ؛ در صورتی که تولید کننده به بذر مرغوب دسترسی داشته باشد، بی شک محصول با کیفیت کشت و به بازار عرضه می کند.

بذر محصور در پوسته یا پوستک در مورد آفتابگردان و ذرت کاشته می شود در حالی که سیب زمینی توسط ریشه های سطحی آن کاشته می شود.

سیب زمینی 7000 سال پیش در پرو کشت می شد و اولین بار در دوران فتحعلی شاه قاچار به ایران راه پیدا کرد و در روستای پشند در استان البرز کشت داده شد. امروزه بررسی ها نشان می دهد که سیب زمینی منبع غنی از ویتامین های B6 و C و به مقدار ناچیزی دارای پروتئین و چربی می باشد و به مقدار زیادی دارای آب و نشاسته است که نشاسته ی سیب زمینی خام توسط بدن هضم نمی شود اما وجود آن برای سلامتی مفید است.

بذر سیب زمینی + قیمت خرید فروش

بذر سیب زمینی

بذر سیب زمینی بیش از 4000 نوع بذر سیب زمینی بومی در ابعاد، اندازه و شکل های مختلف و بیش از 180 نوع بذر سیب زمینی وحشی وجود دارد. دو گروه اصلی بذر سیب زمینی آردی و مومی وجود دارد و بذر هایی که نشاسته ی بیشتری دارند در طبقه ی آردی قرار می گیرند.

بذر سیب زمینی توسط شرکت های بسیاری تولید و به سایر استان ها نیز صادر می شود و به جای کشت مستقیم گیاه در گلخانه، میکروتیوبرهایی را در آزمایشگاه پرورش داده و پس از کاشت ، محصول مینی تیوبر حاصل می شود که پس از تکثیر به صورت بذر الیت یا سوپر الیت به کشاورزان ارائه می شود .

بذر های وارادتی ممکن است دارای بیماری و آلودگی باشند اما بذر های مینی تیوبر عاری از هر گونه آلودگی ، در شرایط سترون و ایزوله تولید می شوند.

به طور کلی بذر سیب زمینی و محصول نهایی آن بسیار مغذی تر از برنج می باشد و از خواص آن می توان به مواردی همچون تاثیر گذاری در هضم غذا، خاصیت ضد سرطانی و آنتی اکسیدان بودن آن، موثر بودن در کاهش فشار خون و نقش محافظتی آن از قلب اشاره کرد .

بذر سیب زمینی قوچان

بذر سیب زمینی قوچان شهرستان قوچان از توابع استان مشهد دارای آب و خاک مساعد برای کشاورزی به ویژه کاشت سیب زمینی می باشد به گونه ای که یکی از مراکز مهم ایران جهت تولید بذر سیب زمینی محسوب می شود.

کشاورزان قوچانی با تلاش فراوان در تولید بذر سیب زمینی ، در سال های اخیر افتخاراتی آفریدند و مقام نمونه و برتری در تولید بذر این محصول را از آن خود کردند و این جایگاه را به نحو احسنت حفظ کرده اند.

هر ساله بذر سیب زمینی مرغوب قوچان به سایر استان های همدان و اصفهان ، فارس و سایر استان ها فرستاده می شود.

جدا از بحث مرغوبیت خاک قوچان و آب و هوای خوب و حاصلخیزی آن ، کشاورزان با رعایت نکات فنی و مهندسی و اطلاع از زمان کشت بذر و روش های صحیح انجام کار ، برداشت بذر سیب زمینی را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند .

طی تحقیقات نشان داده شده است که سطح زیر کشت به کار رفته در تولید بذر سیب زمینی در قوچان به 950 هکتار می رسد و از بذر های اصلاح شده در مزارع استفاده شده و میزان برداشت از هر هکتار حدود 27 تن می باشد.

بذر سیب زمینی رنگی

بذر سیب زمینی رنگی بیش از 400 نوع بذر سیب زمینی رنگی با طعم ها و مصارف مختلفی وجود دارد ؛ تقسیم بندی بذر سیب زمینی ها بر اساس طعم، اندازه، شکل، رنگ و میزان نشاسته ی درون آن می باشد. رنگ پوست بذر سیب زمینی شامل رنگ های زرد، قهوه ای، صورتی، قرمز و ارغوانی است که محتوای درون آن می تواند سفید یا همرنگ پوست خود باشد.

بذر سیب زمینی با پوسته ی قهوه ای: پوسته ی قهوه ای آن که اندکی زبر و ناهموار و دارای ظاهر کشیده از نشانه های بارز آن است که دارای نشاسته ی زیاد و میزان آب مصرفی آن کم است.

بذر سیب زمینی قرمز نشان دهنده ی وجود آنتوسیانین در آن است که به کاهش کلسترول ال دی ال کمک می کند ، از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند ، به عنوان گوشت می توان در خورشت ها استفاده کرد و به دلیل اینکه پوست آن حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد بهتر است که آن را بخار پز، تنوری و آب پز تهیه کرد و یا از پوست آن در تهیه ی سالاد نیز استفاده می شود و دارای بافت مومی شکل و خامه ای است.

بذر سیب زمینی انگشتی یا استانبولی بسیار کوچک و باریک می باشد سرشار از مواد معدنی پتاسیم و مس و مقادیر قابل توجهی فیبر می باشد فصل برداشت قبل از سرد شدن هوا و یا قبل از گرم شدن هوا جهت جلو گیری از سرما زدگی یا تخریب بافت آن است؛ بهترین مکان جهت نگه داری آن زیر ماسه است زیرا به محض رسیدن رطوبت به آن از بین می رود.

مصارف سیب زمینی زرد یا طلایی بسیار زیاد می باشد از جمله در تهیه ی پوره، پخت و پز و سرخ کردن و غیره دارای پوست نازک و تقریبا صافی است که درون آن نیز زرد مایل به سفید می باشد.

بذر سیب زمینی شیرین

بذر سیب زمینی شیرین بذر سیب زمینی شیرین مغز هایی به رنگ زرد، نارنجی، سفید و ارغوانی دارد و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و در کشور های چین، هند و مناطق آفریقای شمالی و آسیا کشت داده می شود .

این گیاه انواع مختلفی دارد از جمله آنها می توان به سیب زمینی شیرین با غده ی قرمز یا خاکستری و نوعی از آنها که بسیار ریز است و در اسپانیا کشت می شود و نوع دیگر آن که حدود یک کیلو گرم وزن آن است و گوشت آن رنگ سفید دارد، اشاره کرد.

بذر سیب زمینی شیرین و محصول نهایی آن در پیشگیری از سرطان، هضم غذا ، سلامتی قلب، کنترل قند خون، درمان استرس و پوست و مو نقش مهمی ایفا می کند و خاصیت ضد التهابی دارد.

این محصول از مواد بسیار مغذی محسوب می شود و نسبت به سایر سیب زمینی ها شیرین تر می باشد و به دلیل دارا بودن بافت نرم و خامه ای ، در تهیه و پخت کیک بسیار از آن استفاده می شود.

بذر سیب زمینی شیرین سالم تر از سیب زمینی سفید می باشد و سرشار از ویتامین A می باشد.