اثرات کاهش دهنده کلسترول با استنشاق لیمو عمانی

اسانس های مختلفی از جمله اسطوخودوس، گل رز، لیمو و نعناع در رایحه درمانی استنشاقی استفاده می شوند، زیرا می توانند در موقعیت های مختلف استرس، اضطراب و افسردگی موثر باشند و حافظه و عملکرد شناختی را تقویت کنند.

گزارش شده است مدل نقاشی که روغن سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند، بر عملکرد شناختی، سطح توجه، حافظه و خلق و خو تأثیر مثبت می گذارد.

اثرات رفتاری، هورمونی و عصبی جوهر لیمو را بر روی موش های نر و ماده بررسی کردند و دریافتند، اسانس لیمو به طور قابل توجهی بر اضطراب عصبی و رفتارهای درد تأثیر می گذارد.

گزارش شده است که اسانس لیمو عمانی به عنوان مدل بالش جدید یک آنتی اکسیدان عمل می کند، دارای اثرات کاهش دهنده کلسترول، 26 اثر ضد درد و ضد باکتریایی 34،43 بود.

کاهش تهوع و استفراغ در دوران بارداری، اثرات ضد استرس، 22 اثرات ضد اضطراب 36 و اثرات ضد افسردگی و آرام بخش را در موش نشان داد، علاوه بر این، مشخص شد که ممکن است فشار خون را تنظیم کند و از آسیب اکسیداتیو و مرگ سلولی جلوگیری کند.

عوامل مختلفی در موفقیت تحصیلی گرفتن تلخی لیمو عمانی دانشجویان پرستاری نقش دارند، لیگ ملی پرستاری گزارش داد که مربیان پرستاری تعهد حرفه ای و اخلاقی برای تسهیل موفقیت تحصیلی دانشجویان دارند.

به عبارت دیگر، با افزایش اضطراب امتحان، موفقیت تحصیلی دانش آموزان کاهش می یابد، بنابراین، تعیین سطح اضطراب دانش آموزان قبل از هر آزمون و انجام اقدامات کاهش اضطراب برای موفقیت دانش آموزان در آزمون ها و رقابت هر دانش آموز در شرایط مساوی ضروری است.

رایحه درمانی می تواند برای سلامت و آموزش دانشجویان مفید باشد و ممکن است با اثرات فیزیولوژیکی مثبت مرتبط باشد، نشان داده شده است که رایحه درمانی گزینه ای برای کاهش اضطراب امتحان در دانش آموزان است.

در یک مرور سیستماتیک که مانتو کتی مشکی تأثیر رایحه درمانی بر اضطراب را بررسی می کند، اسانس های مورد استفاده در رایحه درمانی (اسطوخودوس، گل رز، ترنج) مورد بررسی قرار گرفتند، اثرات مثبتی در کاهش اضطراب دارد.

  • منابع:
    1. Effectiveness of lemon essential oil in reducing test anxiety in nursing students
  • تبلیغات: 
    1. کارگری که با فروش محصولات خاص زندگی مرفه برای خود ساخت
    2. مردی که روزانه دو وعده آسفالت می خورد
    3. تعیین جنسیت جنین با استفاده از پودر لیمو عمانی!
    4. درگیری با قاچاقچیان نخ ابریشم در بیروت!